رادیو  - تلویزیون تعاملي (INTRACTIVE)

راديو – تلويزيون  تعاملي

مقدمه

اختراع اينترنت و گسترش کاربري هاي گوناگون آن همچنين گزارش هاي آماري حاکي از اين که در کشورهاي توسعه يافته ميزان استفاده از اينترنت به مراتب بيشتر از راديو - تلويزيون است، عده اي از نظريه پردازان را به سمت اين باور هدايت کرد که با توسعه رسانه اي جديد به نام اينترنت، ساير رسانه ها افول خواهند کرد. ولي ظهور راديو - تلويزيون اينترنتي که ترکيبي از امکانات و فناورهاي نوين ارتباطاتي و اطلاعاتي در کنار راديو - تلويزيون سنتي است به شکل گيري تصور جديدي در رابطه با آينده دنياي ارتباطات منجر شد. داستان از زماني شروع شد که موجودي به نام  Interactive Television-Radio، در دنياي  رسانه ها متولد شد.

ادامه نوشته

"شهروند- خبرنگار" پديده دنياي خبر

در دنياي خبر امروز بسياري از گزارش ها و اخباري توسط مردمان عادي کوچه و بازار که براي شبکه هاي خبري بزرگ فعاليت مي کنند، مخابره مي شود.


آنچه در انقلاب هاي کشورهاي عربي رخ داد، نشان از يک تحول سترگ در عرصه اطلاع رساني داشت. در تونس، مصر، ليبي، يمن و سوريه صداي مردم را در وهله نخست، نه خبرنگاران رسمي، که شهروندان خبرنگار مخابره کردند و به گوش جهانيان رساندند و الا در شهرستاني دور افتاده در تونس که آن جوان دستفروش خودسوزي کرد، خبرنگار کدام رسانه بزرگ جهاني حاضر بود، جز مردمي که متصل به اينترنتي بودند که آنان را به دنياي خارج از شهر کوچکشان پيوند مي داد.

بسياري از عکس ها از زلزله اندونزي و ويدئوهاي تظاهرات دانش آموزان در دانشگاه کاليفرنيا و صدها هزار رويداد ديگر نخستين بار توسط مردم عادي و با ابزار آلات ديجيتالي معمولي، مخابره شده و در اختيار خبرگزاري ها و ديگر رسانه هاي بزرگ بين المللي قرار گرفته است.

در دنياي رسانه نوين، خبرنگار نه تنها به خبرنگاراني که در رسانه ها مشغول به فعاليت هستند، بلکه به تک تک افرادي که موبايل دارند يا به اينترنت دسترسي دارند و البته "دغدغه اطلاع رساني" هم دارند اطلاق مي شود.

ادامه نوشته